Wiadomości

Logistyka śląskiej Policji 2012

Data publikacji 18.01.2013

Miniony rok dla służb logistycznych śląskiego garnizonu Policji był czasem wytężonej pracy i wielu przedsięwzięć, które za cel miały wsparcie ustawowej działalności naszej formacji. Niżej przedstawiamy wybrane efekty działania policjantów i pracowników wydziałów inwestycji i remontów, transportu, teleinformatyki oraz zaopatrzenia, związane z zakupami nowego sprzętu i poprawą warunków pełnienia służby i pracy w jednostkach naszego województwa.

Miniony rok dla służb logistycznych śląskiego garnizonu Policji był czasem wytężonej pracy i wielu przedsięwzięć, które za cel miały wsparcie ustawowej działalności naszej formacji. Niżej przedstawiamy wybrane efekty działania policjantów i pracowników wydziałów inwestycji i remontów, transportu, teleinformatyki oraz zaopatrzenia, związane z zakupami nowego sprzętu i poprawą warunków pełnienia służby i pracy w jednostkach naszego województwa.

Służby zajmujące się w naszym garnizonie inwestycjami i działalnością remontową spożytkowały w 2012 r kwotę przekraczającą 20 000 000 złotych. Zmodernizowano, wyremontowano i zaadoptowano na potrzeby funkcjonariuszy i pracowników Policji 24 jednostki (od KWP w Katowicach poprzez siedziby komend miejskich i powiatowych, po komisariaty). Ponadto w 11 jednostkach Policji garnizonu śląskiego zamontowano aktywny system bezpieczeństwa eksploatacji instalacji gazowej, a w 13 budynkach wyremontowano dachy. W sumie w 2012 roku Wydział Inwestycji i Remontów realizował 181 zadań, a Śląska Policja otrzymała na remonty o 27 % więcej pieniędzy, w porównaniu z rokiem 2011, co pozwoliło zrealizować dodatkowo 28 zadań więcej, niż w roku poprzednim.

W 2012 roku tabor transportowy śląskiego garnizonu Policji wzbogacił się o 15 oznakowanych radiowozów marki Kia Ceed i Opel Astra (sfinansowanych w połowie przez samorządy) i 31 samochodów bez oznaczeń policyjnych marki Opel Astra i Toyota Avensis.

Dodatkowo Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach otrzymała w minionym roku zakupione przez Komendę Główną Policji:

łódź marki PARKER 650 kupioną w ramach Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z przeznaczeniem dla Komendy Powiatowej Policji w Żywcu

oraz

ambulans pogotowia ruchu drogowego fiat ducato, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko z przeznaczeniem dla nowopowstałego komisariatu policji autostradowej w Gliwicach.

 

Służby teleinformatyczne śląskiego garnizonu Policji w 2012 r. kupiły dla policjantów i pracowników policji 192 nowoczesne notebooki, 163 komputery, 279 drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych (drukarka-kopiarka-skaner) oraz 3 serwery. Większość zakupionego sprzętu (80%) trafiła do komend miejskich i powiatowych Policji naszego województwa, a łączna wartość ubiegłorocznych zakupów sprzętu informatycznego to prawie 1.150.000 zł.

 

W ubiegłym roku dla jednostek śląskiej Policji zakupiono nowe wyposażenie: meble, zabudowy biurowe, żaluzje, tablice informacyjne itp. Na te cele wydano prawie 250 000 zł. Poprawę wyposażenia odczuły: II i IV Komisariat Policji w Bielsku-Białej, II Komisariat Policji w Katowicach, Komenda Powiatowa Policji w Wodzisławiu Śląskim, Komenda Miejska Policji w Jaworznie oraz Komisariat Policji Autostradowej w Gliwicach i komenda wojewódzka w Katowicach. Poza tym zaopatrzeniowcy kupili w ubiegłym roku za ponad 30 tys. zł elementy sprzętu służbowego, jak: kamizelki taktyczne, testery trzeźwości, kamery cyfrowe, aparaty fotograficzne, urządzenia do testowania banknotów, chłodziarki do przechowywania próbek krwi.

 

Zakupiono także 9 zestawów przeciwuderzeniowych wraz z kaskami na kwotę 26 235 zł przeznaczonych dla policji konnej (1 zestaw kosztuje 2915 zł) oraz oporządzenie dla koni służbowych i wyposażenie policjantów-jeźdźców za kwotę 292 414 zł.

 

Na potrzeby Laboratorium Kryminalistycznego KWP w Katowicach zaopatrzeniowcy kupili nowe urządzenie do automatycznej obróbki zdjęć Minilab NORITSU - model QSS-3800. Urządzenie to zostało zakupione w drodze przetargu,a jego wartość to prawie 450 tys. zł.
Stopień zaawansowania technologicznego urządzenia oraz rodzaj używanych materiałów eksploatacyjnych pozwoli w znacznym stopniu obniżyć koszty wykonywanych odbitek.
Dotychczasowe koszty wykonania 1 odbitki zdjęcia wynosił ok. 23 groszy; przy zastosowaniu nowo zakupionego urządzenia koszt ten zmniejszy się do ok. 18 groszy (przy zdjęciu formatu 10x15). Uwzględniając fakt, że nasze laboratorium kryminalistyczne wykonuje zdjęcia dla Policji z województwa śląskiego, małopolskiego i opolskiego (średnio 700.000 tyś odbitek rocznie) skala oszczędności jest znaczna.

Więcej zdjęć tutaj

Powrót na górę strony